منو
  • جدول کامل SWOT
  • بهینه سازی موتورهای جستجو محمد زند

جدول کامل SWOT

جدول کامل SWOT: جدول کامل SWOT

جدول کامل SWOT

 

ID

قوت ها (S)

1

رعايت استاندارد هاي بين المللی تولید

2

وسعت كارخانه 2.5 هكتار

3

سازماندهي بسيار منظم و حرفه اي بخش هاي مختلف توليدي

4

آزمايشگاه مجهز و واحد كنترل كيفيت ، نظارت و توليد

5

كيفيت بسيار بالاي محصولات

6

شركت از بهترين و مرغوب ترين مواد اوليه استفاده مي كند

7

استفاده از تكنولوژي هاي روز دنيا جهت توليد و بسته بندي

8

دفاتر نمايندگي در اكثر استان هاي كشور و قيمت يكسان در همه استان ها

9

دفاتر نمايندگي در برخي از كشور هاي خليج فارس ، اروپا ، آمريكا و غيره

10

تنوع فراوان محصولات از نظر طعم ، بسته بندي ، وزن ، شكل و . . .

11

عدم مطلق جايگزيني محصولات جديد با محصولات قديمي (هر دو در چرخه توليد داراي حيات هستند)

12

پرسنل و مدیران وفادار ، متعهد ، متخصص ، متدین و جوان

13

سیستم مالی و حسابداري یکپارچه و قوی با مديريت مجرب

14

توانایی ارائه خدمات آنلاین ، اطلاع رسانی ، سفارشات ، مبادلات ، ارتباطات و اجتماع درمحیط آنلاین

15

توانایی و انعطاف پذیری در طراحی سایت

16

برخورداری مدیریت قوی ، صبور ، پيگير و علاقمند به فعاليت در اين صنعت

17

 برخورداری گرافیست حرفه ای و خلاق

18

برخورداری گروه مشاوره حرفه ای و مجرب

19

توانایی تبلیغات آنلاین و آفلاین قوی و جذاب

20

منابع مالی نسبتا قوی

21

روابط خوب با سازمان ها  و ارگان های دولتی و غیر دولتی

22

روابط خوب با تامین کنندگان مواد اولیه

23

روابط خوب با نمایندگان فروش

24

برندینگ مناسب در محیط آفلاین ( شركت از چندين برند براي توزيع محصولاتش استفاده مي كند )

25

گروه تحقیق و توسعه خلاق

ID

ضعف ها (W)

1

عدم هماهنگی فروش آفلاین و آنلاین

2

مشکلات موجود در فروش آنلاین

3

عدم تبلیغات کافی در محیط آنلاین

4

عدم همکاری با شرکت های آنلاین

5

روند کند افزودن محصولات مد نظر جدید به فرآیند تولید

6

عدم هماهنگی نیروهای محیط آفلاین و ارتباطات آنلاین

7

حساب بانکی مشترک درآمد های آنلاین و آفلاین

8

عدم تفکیک فعالیت های فروش محیط آنلاین و آفلاین

9

روابط عمومی ضعیف برای کنترل تعاملات آنلاین

10

روابط عمومی ضعیف با شرکت های همکار

ID

فرصت ها (O)

1

مردم ايران بسيار مهمان نوازند و پذیرایی مهمان را مهم می دانند ( چه در محيط كار و چه در منزل )

2

مسافرت براي مردم ايران جايگاه ويژه اي دارد

3

خريد سوغات يك سنت بسيار مرسوم است

4

مردم براي مناسبت هاي مختلف براي هم هديه مي گيرند

5

مردم هنگام شادي و موفقيت ها شيريني پخش مي كنند

6

مردم ايران زياد چاي مي نوشند و درواقع به آن اعتياد دارند

7

مردم به سلامتي خود و خانواده شان بسيار اهميت مي دهند

8

مردم به تنوع در خورد و خوراك خود بسيار اهميت مي دهند

9

كودكان به شيرينيجات علاقه دارند

10

محصولات توليدي شركت انرژي بسيار مناسبي در بدن افراد توليد مي كنند

11

محصولات توليدي شركت جسم و ذهن افراد را Fresh مي كنند

12

مردم ايران به كيفيت خوب اعتراف مي كنند و مرغوب ترين ها را انتخاب و به يكديگر پيشنهاد مي كنند

13

ايرانيان براي تنقلات خود هزينه مي كنند

14

پرسنل شركت با مشاهده بهترين كيفيت ها و شرايط توليدي تاثير مفيدي بر تفكر اطرافيان خود دارند

15

خانواده ها بخصوص خانم ها به طراحي ، بسته بندي ، زيبايي تبليغات توجه مي كنند

16

برخي سازمان ها و ارگان هاي دولتي و غير دولتي از توليد كنندگان حمايت مي كنند

17

نمايندگان فروش محصولات پرفروش تر و مرغوب تر را خريداري مي كنند

18

برخي از افراد هنگام خريد فقط به نام تجاري و شهرت توجه مي كنند و قيمت براي آنها اهميت ندارد

19

بستر بسيار مناسب تبليغات آنلاين ، رايگان و غير رايگان

20

تعداد زياد شركت هاي فروشگاهي آنلاين

21

وجود شركت هاي مشاوره بازاريابي و فروش آنلاين

22

استقبال مردم از فعاليت هاي الكترونيكي

23

تغيير روند اكثر شركت ها بسمت فضاي آنلاين

SO

مهمان نوازي : پكيج ويژه آنلاين با بسته بندي ميهمان نوازي

سنت محوري : پكيج ويژه آنلاين سوغات با بسته بندي سنتي

فرحبخشي آنلاين : برگزاري مسابقات و اهداي جوايزي كه محصولات شركت هستند

سلامت انديشي : جايگزيني محصولات با قند

توجه به كودكان:بخش آنلاين براي كودكان ، معرفي محصولات ، تصاوير زيبا و نرم افزار ها و بازي هاي جذاب آنلاين

تنوع گرايي : بسته بندي هاي خاص فروش آنلاين : طلايي ، نقره اي ، . . .

شخصي سازي : امكان انتخاب طعم هاي مختلف محصولات در يك پكيج

WO

هماهنگي هر چه بيشتر فروش آنلاين و آفلاين و آموزش كادر هر دو فروش

تقويت فروش آنلاين

تقويت تبليغات آنلاين بااستفاده از محيط آفلاين(هداياي تبليغاتي،پاكت هاو )

همكاري با سايت هاي فروشگاهي و خرده فروش هاي آنلاين ( نت برگ ، چاره ، آفچي و . . . )

ايجاد حسابداري جداگانه و مستقل فروش آنلاين

تقويت روابط عمومي و افزايش ساعت پاسخگويي آنلاين

ارتباط و تعاملات بيشتر و صميمانه تر با شركت هاي همكار

ID

تهديد ها (T)

1

برخي از افراد فقط كالاهاي استاندارد را خريداري مي كنند

2

توليد برخي از محصولات فضاي به دستگاه هاي گران قيمت و فضا و نيروي انساني زيادي نياز دارند

3

گسترش فروش نياز به توليد انبوه و با كيفيت دارد

4

توليد انبوه نياز به مواد اوليه مرغوب و فراوان دارد كه بسيار گران تر هستند

5

گاهي برخي از تامين كنندگان مواد اوليه از توزيع خود داري مي كنند

6

گاهي نمايندگي هاي فروش با اتحاد خاصي به محصولات رقبا روي مي آورند

7

وضعيت ارز در كشور ما بسيار نامناسب است و صادرات ريسك بالايي دارد

8

گاهي خريداران بجاي خريد محصولات تكراري به محصولات جديد رقبا روي مي آورند

9

فعاليت در محيط آنلاين نياز به سايت جذاب دارد در غير اين صورت با استقبال مناسبي مواجه نخواهد شد

10

درياي بازار ايران بسيار پر تلاتم و طوفاني است

11

صادرات در كشور ما با مشكلات فراواني از جمله ماليات ها و قوانين دولتي همراه است

12

قوانين شديد دولتي و ماليات ها در كشور ما ، توليد كنندگان را به دريافت سود بانكي تشويق مي كنند

13

در كنار هزينه هاي فراوان تبليغاتي ماليات بر تبليغات نيز مشكل بزرگي براي عرضه محصولات است.

14

كپي كردن در توليد و توزيع محصولات بسيار مرسوم است

15

نسل جديد از محصولات سنتي استقبال نمي كنند

16

برخي از مشتريان با تغيير شكل بسته بندي محصولات از خريد آن خودداري مي كنند

ST

استاندارد سازي بيشتر : اطلاع رساني استاندارد هاي موجود و كسب استاندارد هاي ديگر

اولويت عرضه كيفي به كمي : كيفيت با توليد انبوه نبايد كاسته شود

تقويت ارتباط با توزيع كنندگان و صاحبان مواد اوليه چه در محيط آنلاين و چه در محيط آفلاين

تقويت ارتباطات با نمايندگان و معرفي آنان در محيط آنلاين و معرفي نمايندگان برتر

تقويت هر چه بيشتر سايت و توليد محتواي با كيفيت و زيبا و جذاب با رعايت 7Cs

تقويت مديران، كاركنان و افزايش روحيه آنان و معرفي مديران بخش ها ، كارمندان برتر در سايت

سهولت در برقراري ارتباطات آنلاين با نمايندگان خارجي

عدم كپي از طرح هاي ديگران چه در محيط آنلاين و سايت و چه در بسته بندي ها و تنوع محصولات

ثبت تمام علائم و بسته بندي ها و محصولات در اولين فرصت و حتي قبل از توزيع آنلاين

جوان گرايي در كنار سنت گرايي : پرداختن به هر دونسل قديمي و جديدي با تنوع بالاتر و بهتر درمحيط آنلاين و آفلاين

معرفي محصولات جديد و قديمي در سايت بصورت كامل

تقويت برندينگ

WT

تبليغات هر چه بيشتر استاندارد هاي اخذ شده

نظر سنجي كيفيت از مشتريان و نمايندگان

رقابت سالم در كنار معرفي و تبليغات گسترده براي شناساندن تنوع محصولات

تنوع گرايي بيشتر در سايت ، گرافيك ها و تصاوير و گالري هاي متنوع و متغير

عدم توجه به مرز هاي جغرافيايي و استفاده از فضاي گسترده آنلاين براي صادرات

درگاه دريافت انتقادات ، پيشنهادات و طرح ها و ايده ها

عضويت از اجتماعات آنلاين معروف و رايگان مانند فيس بوك

25 نظر

  • محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب

    ارسال آرشیو محتوا

    • محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب

      محتوای ارسالی از آرشیو 1393

به صفحه اول خوش آمدید