نيازسنجي اطلاعاتي -دکتر ناصرزاده-932: راهنمای انجام پروژه نیاز سنجی
نيازسنجي اطلاعاتي -دکتر ناصرزاده-932
راهنمایی انجام پروژه ها
|
||||||||||||||||||
با سلام و احترام لطفا هر روز برای دریافت راهنمایی انجام پروژها به آدرس زیر هم سری بزنید هر چند سعی می کنم اطلاعات رو بعد از تدوین نهایی در LMS هم منتشر کنم راهنمایی انجام پروژه ها
|
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
با سلام احترام با تشکر از اطلاعات خوب و مفیدی که ارائه کردید. |
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
اهمیت کاربردی بودن درس نیازسنجی اطلاعاتی :
|
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
||||||||||||||||
سلام مجدد خدمت دوستان عزیز دوازده بخش آموزش زیر برای دوستانی که BPMN2 را برای مدل سازی پروژه خود انتخاب کرده اند با مثال و توضیح آماده شده است: به زودی بخش های دیگر هم آماده می شوند
|
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
||||||||||||||||||||
سلام مجدد 16 بخش که تقریبا 4 ساعت وقتتون رو می گیره آماده شده به نظرم ارزش ارتقاء دانشی داره و از 12 نمره خیلی بیشتر می ارزه اما باز هم انتخاب با خودتونه 12 شاخص بدون BPMN2 یا 6 شاخص خیلی مهم و ضروری با BPMN2 (بدیهیات)
|
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
تشکر استاد |
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
با سلام و تقديم احترام چند تا شرکت هستند که هلپ دسک دارن تو ایران این نرم افزار می تونه فرآیند های پشتیبانی، تعمیر، نصب، استقرار، خرید و .... رو پشتیبانی کنه مثلا شما یه درخواست دارید از دانشگاه بعد یه صفحه تیکت براتون باز می شه بعد کارشناس اول کار رو انجام می ده و مثلا پنل پورتال رو براتون می سازه کارشناس دوم همزمان با این درخواست ایمیل رسمی دانشگاه رو براتون می سازه درخواست می ره تو کارتابل کارشناس رشته شما بعد ایشون دسترسی های لازم رو برای شما فعال می کنه همزمان معاونت فرهنگی دانشگاه دسترسی به انجمن های فرهنگی، مجلات و بخش های عمومی رو براتون فعال می کنه و شما در تک تک مراحل با استفاده از نرم افزار هلپ دسک از این موارد با خبر می شید همونطور که می بینید یه سری فرآیند ها پشت سر هم انجام می شه و یه سری موازی با هم در عین حال بعضی ها لازم و ملزوم هم هستند |
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
راهنمایی برای انجام پروژه تیکتینگ با سلام انتخاب پروژه تکراری هم مانعی نداره اما به هیچ عنوان نباید حتی یک پاراگراف شباهت داشته باشه کپی پیست از اینترنت هم ممنوع هست علیرغم این که باید تمام نیاز ها رو مطالعه و بررسی کنید پیش بینی وضعیت آتی هم مورد نظر هست کلمات کلیدی برای سیستمی که شما می خواید انجام بدید اینا هستند تیکتینگ سیستم مدیریت درخواست میز پشتیبان میز خدمت میز راهنما کیوسک راهنما Help Desk Onlin Support و .... محصولات زیر رو هم می تونید یه بررسی داشته باشید هوشمند شریف گاما کایاکو و مایکروسافت این مورد رو دارند تمام فرآیند ها از ثبت درخواست تا انتقال به انبار اسقاط تجهیز از انبار اصلی یا فرعی مدیریت کاربران مدیریت پشتیبان ها چت آنلاین تالار گفتگو و ..... تو همین سیستم LMS دانشگاه هم این درخواست هایی که من پاسخ می دم + بقیه تالار ها و مباحث تخصصی دقیقا بخشی از سیستم هست اما فرآیند محور نیست اینجا باید از کارتابل چند نفر با شرایط خاص هر درخواست بگذره و قابل گزارش گیری در داشبوردهای متنوع باشه |
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
با سلام خدمت جناب زند. پروژه بنده در مورد اتوماسیون اداری هست.لطفا برای شروع و مراحل انجام کار راهنمایی بفرمایید. ممنون استاد |
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
با سلام چارت سازمانی یک سازمان بزرگ باید در این سیستم بصورت کاملا پویا با دسترسی های کاملا جزئی قانونی و حتی گاهی غیر قانونی ساپورت بشه خروجی و ورودی داشته باشه نامه نگاری از یک عضو داخل چارت فقط با کارشناس همردیف و یا بالاتر از خودش هست نامه اسکن نامه ، تصویر، فایل پیوست ، پیام، سمت های متعدد، اینا باید تو سیستم دیده بشن سرعت ارسال و دریافت باید عالی باشه از فایل های پیوستی و نامه فقط یک بار ذخیره داشته باشیم و برای هر بار مراجعه کاربر همون فایل لود بشه حتی اگه نامه ای ارجاع داده می شه مگر اینکه نامه تغییر کرده ب اشه هر نامه باید شرح اقدام داشته باشه رونوشت و غیره حتما و حتما باید چند تا کاتالوگ ملاحظه بفرمائید شرکت های مطرح رو می تونید بررسی کنید چارگون گام الکترونیک رایورز فراگستر و .... |
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
با سلام یک تیکت ساده پس از ارتقاء نرم افزار اتوماسیون در یک سازمان بزرگ را ملاحظه بفرمائید. با سلام و تقديم احترام بحمدالله امور مربوط به ارتقاء اتوماسیون اداری به نسخه 931104 با کمترین مشکلات ممکن و با همکاری مهندس ....، مهندس ......، مهندس ........و مهندس ......... انجام شد. ضمن تقدیر و تشکر از ایشان و سایر همکاران محترم در مجموعه ............. خواهشمند است اشکالات بسیار جزئی زیر را مورد بررسی قرار دهید 1- جستجو (که البته با همکاری سرکار خانم مهندس .............. در حال پیگیری جدی است) -جستجو با فاصله برای چند کلمه، جستجو در سرور، جستجوی ترکیبی حروف و اعداد و علائم و ... 2- اشکالات مربوط به لاگین از طریق اینترانت ملی و شبکه داخلی مرکز .............. (بازنویسی SSO در حال انجام می باشد) نیاز است که آی پی های داخلی مرکز از یک آدرس داخلی و آی پی های اینترانتی از یک آدرس قابل روت برای اتصال به SSO استفاده نمایند. برای مثال آدرس های تعریف شده داخلی از آدرس 172.20.2.60 و کاربران اینترانتی از آدرس 10.48.33.41 استفاد نمایند در حال حاضر کاربران پس از لاگین به محض ورود به کارتابل و یا زدن کلید بازگشت اتوماسیون از سیستم به اجبار اخراج می شوند و قادر به انجام هیچ عملیاتی نمی باشند. این گزارش از چندین استان ارسال شده است. 3- تنظیمات پیش فرض ثبت و تکرار (درخواست دبیرخانه های مهم مرکز پرشدن گیرنده و فرستنده طبق روال سابق است) 4- علیرغم سرعت بهتر در اتوماسیون ورژن جدید ثبت پیش نویس (کندی قابل توجه فراخوانی واسط تحت ویندوز ثبت پیش نویس در نرم افزار WORD) نارضایتی فراوانی را ایجاد کرده است. پیشنهاد بنده استفاده از یک ویرایشگر HTML و تبدیل خروجی آن با فرمت Docx است -استفاده از XML برای تبدیل به Docx-که نمونه های فراوان آن اجرا و تست شده است. با توجه به تجاری بودن نسخه اتوماسیون پیشنهاد بنده Optional بودن انتخاب ثبت پیشنویس از طریق واسط کاربری تحت ویندوز کاربران و ویرایشگر HTML می باشد. این کار مطمئنا یک مزیت رقابتی بسیار مهم برای ............ به شمار خواهد آمد. 5- با توجه به اینکه مرکز فناوری دارای دو معاونت مجزای شبکه و نرم افزار می باشد پیام "در حال ارتباط به سرور" که در بسیاری از موارد کاملا بی دلیل نمایش داده می شود پیامد های بسیار نامطلوبی برای معاونت شبکه در مرکز فناوری اطلاعات ........... ایجاد کرده است. لازم به ذکر است که برای ارتباط شبکه ای داخلی مرکز مدیریت ............ و ارتباط با سایر استان ها زیرساخت بسیار حرفه ای و مناسبی تهیه شده است. این پیام نمایانگر ارتباط ضعیف این شبکه می باشد. در صورتی که تست ها از کنار سرور، از داخل سرور و از ارتباط مستقیم یک کلاینت با سرور حاکی از عدم تناسب پیام در مواقع مختلف است. (این مورد بسیار بسیار کوچک تاثیر فراوانی در ذهنیت کاربران و حتی تصمیم گیری برای بودجه شبکه و نرم افزار ایجاد کرده است.) 6- مدیریت سمت های پیش فرض گیرندگان نامه که در برخی کارتابل ها بصورت تکراری می باشد ترتیب نمایش و انتخابی بودن سمت ها در یک پنل این مشکل را بطور کامل حل خواهد نمود. 7- حذف تمامی فیلد های عنوان (تاریخ، موضوع، نوع دریافت، مهلت پاسخ، مبدا اولیه، امنیت، ارجاع دهنده و ...) در کارتابل مشکلاتی ایجاد کرده که برخی از آنها قبلا ارسال شده است. پیشنهاد می شود جهت جلوگیری از این مشکل یکی از فیلد ها (موضوع) بصورت اجباری و غیر قابل حذف باشد و یا اینکه هنگام حذف انتخاب نمایش فیلد ها حتما کنترل شود که حداقل یک فیلد نمایشی انتخاب شده باشد در غیر این صورت با یک پیام ساده کاربر راهنمایی شود. 8- ارسال پیام برای همه کاربران (نیاز به راهنمایی بیشتر جهت جلوگیری از ارسال پیام به همه کاربران) پیشنهاد می شود ارسال پیام عمومی به یک دسترسی تبدیل شود تا فقط افراد خاص دسترسی ارسال به همه کاربران را داشته باشند. و سایر کاربرانی که دسترسی ارسال پیام عادی را دارا هستند حتما نام کاربری که نیاز است به ایشان پیام بفرستد را جستجو و انتخاب کند 9- ... ادامه دارد ارادتمند محمد زند 00989191597040 ___________________________________________________________________ حال با توجه به این تیکت اهمیت نیاز سنجی، توجه به جزئیات و تعیین کلیات و استراتژی های کلان را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید. |
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
راهنمای انجام پروژه حضور و غیاب، ماموریت و مرخصی، حقوق و دستمزد و .... در مورد سیستم های حضور و غیاب پیشنهاد می کنم محصول شرکت های جهانگستر، بعد پنجم، همکاران سیستم، آراز، طلوع، سائلا، کارا 2000، پالیز افزار، علم و صنعت، دنیای پردازش و پیشگامان را حتما و حتما ملاحظه بفرمائید کاتولوگ های لازم را از آنها دریافت نمائید از کاتالوگ ها اجتماع ویژگیهای مثبت را بعنوان نیاز های سیستم در نظر بگیرید ثبت مرخصی کاملا مرتبط با حضور و غیاب و حقوق و دستمزد است لذا مطالعه شرکتهای نام برده بسیار بسیار لازم و ضروری است علاوه بر این شاخص های 12 گانه را فراموش نفرمائید ترتیب آنها در شماره ردیف و ترتیب فصول بیان شده در درس کاملا مشخص شده است یک رده بندی یا جایگاه یابی برای انجام نیاز های احتمالی خود داشته باشید و ارزیابی شرکت ها با پارامتر های گوناگون را لحاظ بفرمائید |
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
سلام استاد ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون قرار دادید در صورت امکان خواهشمندم در مورد موضوع پروژه بنده که "سیستم ثبت تحویل لپ تاپ های معیوب مشتری و عملیات انجام شده روی آن " می باشد راهنمایی بفرمایند |
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
با سلام این آدرس رو حتما ملاحظه بفرمائید http://xand.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=642 |
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
دلایل شکست پروژه های نرم افزاری http://dr-ahmadi.com/files/Stupapers/Se/23.pdf |
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
با تشكر از استاد عزيز بابت اين همه كمك. دوستان توي اين سند اطلاعات خوبي مي تونيد ببينيد هم براي اطلاعات عمومي و هم براي پروژه. براي شاخص ها به خصوص ريسصك ها و براي امكان سنجي و هزينه از اين اطلاعات براحتي ميشه استفاده كرد خيلي از ريسك هاي پروژه توي اين سند هست البته بايد با توجه به عنوان پروژه استخراج بشه. سپاس. |
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
سلام مجدد یه نگاهی به این طرح بندازید http://nsresfahan.org/Bank/EnterPrise_nsresfahan_Portal/Portal_1/Files/faz2/02ModiriateProzhe.pdf |
پاسخ: راهنمایی انجام پروژه ها
|
|
سلام ممنون جناب زند.بسيار عالي و كاربردي اميدوارم مورد توجه دوستان قرار بگيره. اين سند كميابه حتما استفاده كنن دوستان. در ضمن توي پيوستش يه نمونه پروژه هست بسيار براي انجام فازهاي پروژه كاربرد داره. پيشنهاد ميكنم يه جايي توي آرشيو شخصيتون نگه داريد خيلي كاربردي و با ارزشه. واقعا ممنون استاد. |
پاسخ: بخش آموزشی سه: UML
|
|
با سلام جناب زند بخش بسیار خوبی ایجاد شده است لطفا برای هر یک از بخش های آموزشی امتیاز ویژه ای را در نظر بگیرید |
پاسخ: بخش آموزشی سه: UML
|
|
سلام نماز و روزه قبول حق روند حرکت به سمت UML در جهان: قبل از ارائه UML، زبان مدلسازی استانداردی وجود نداشت و استفاده کنندگان مجبور بودند از میان زبانهای مختلف موجود که تقریباً هیچ کدام کامل نبودند و تفاوتهایی با هم داشتند، یکی را انتخاب کنند. تفاوتهای زبانهای مدلسازی، چندان قدرت مدلسازی را افزایش نداده بود، اما در عوض باعث افول صنعت شی گرایی و سردرگمی کاربران شده بود. در چنین شرایطی طبیعی بود که استقبال زیادی از چنین زبان مدلسازی استانداردی بشود که ویژگیهای بارز زیادی داشت. بسیاری از شرکتها در همان اوایل کار به UML روی آوردند و تعداد دیگری نیز پس از تثبیت UML، آن را به عنوان استراتژی تولید و مستندسازی خود پذیرفتند. OMG که کنسرسیومی است متشکل از 700 شرکت معتبر آمریکا، از UML حمایت کرد و آن را به عنوان زبان مدلسازی استاندارد خود اعلام کرد. البته علاوه بر استاندارد شدن، حمایت جداگانه شرکت های بزرگ دنیا مثل Hewlett-Packard، I-Logix، Microsoft، IBM، Oracle و بسیاری دیگر، خود سبب افزایش کاربرد آن در محافل صنعتی و نرم افزاری دنیا گردید. |
پاسخ: بخش آموزشی سه: UML
|
|
فایل آموزش uml به پیوست، حضورتان ارسال می گردد. امیدوارم مفید باشه. باتشکر |
با سلام و قبولی طاعات و عبادات در این ماه مبارک
پاسخ: بخش آموزشی سه: UML
|
|
The Unified Modeling Language™ UML is a visual language for specifying, constructing, and documenting the artifacts of software-intensive systems. Complex software designs difficult for you to describe with text alone can readily be conveyed through diagrams using UML. Modeling provides three key benefits: Visualization Validation Clear communication You can use UML with all processes throughout the development lifecycle and across different implementation technologies. UML was approved by the Object Management Group™ (OMG™) as a standard in 1997. Over the past few years, there have been minor modifications made to the language. UML 2 was the first major revision to the language. Systems Modeling Language™ (SysML®) In 2001, the International Council on Systems Engineering (INCOSE), along with the OMG, initiated an effort to develop a general purpose, graphical modeling language for systems engineering. Within a few years, the Systems Modeling Language (SysML) was born. Built as an extension of the Unified Modeling Language (UML), SysML has become the defacto standard language for modeling systems and systems-of-systems. The SysML standard gives systems engineers and architects a much-needed way to collaborate using a common language that is specifically designed to support Systems Engineering. As a standard modeling language, SysML enables improved communications across engineering teams, while greatly enhancing their ability to manage ever-growing system complexity and to react to changes. Further, by enabling an electronic representation of the product design, SysML opens the door to analytics for faster and more effective decision-making across the entire systems development lifecycle. IBM Rational can help you apply UML Resources: Articles, white papers, and tutorials to help you get started with UML or implement UML techniques. Products: Rational products that automate the practice of applying UML. Solutions: Information and resources on Model Driven Architecture®, a philosophy of how models should be used in the software development process. Industry Standards: A directory of links to the UML standards documentation and resources on the OMG website. http://www-01.ibm.com/software/rational/uml/ |
پاسخ: بخش آموزشی دو : ERD
|
|
با سلام جناب زند بخش بسیار خوبی ایجاد شده است لطفا برای هر یک از بخش های آموزشی امتیاز ویژه ای را در نظر بگیرید |
پاسخ: بخش آموزشی دو : ERD
|
|
سلام Entity Relationship ( ارتباط موجودیت ) که به اختصار به اون ER Model میگیم ، نموداری در دسته Data Model هست. ( گاهی اوقات ممکنه واژه ERD یعنی ER Diagram را هم بشنوید.) ER Model، که شامل یک سری نمادهای گرافیکی هست، برای نشان دادن ساختار داده ای سیستم مورد بررسی، استفاده میشه. اگر شما با مهندسی نرم افزار تا حدودی آشنایی داشته باشی، می دونی که تهیه نرم افزار دارای مراحل زیادی هست. اگر بخوام به طور خلاصه چند مرحله را بگم میشه این: 1. شرح مختصری از پروژه 2. تعیین نیازمندیها ( یعنی هر آنچه که فکر می کنید در رابطه با طراحی نرم افزار مورد نیازتون هست را باید در نظر بگیرید و یادداشت کنید، این مرحله از جمله مهمترین مراحل هست؛ چرا که اگر نیازمندیهاتون را به درستی نشناسید اون وقت در طراحی موجودیت ها و رابطه ها و در ادامه در طراحی دیتابیس و کل نرم افزار دچار مشکل میشید و کاستی هایی را احساس می کنید.) 3. طراحی ERD ( این مرحله خودش شامل مراحل زیر هست که با توجه به نیازمندیهامون که در مرحله قبل مشخص کردیم، تعیین میشن): 1) Entity-set : تعیین موجودیت ها، نهاد ها ، پدیده ها ، اشیاء (object) که وجود خارجی دارند . که لززوما نیازی نیست قابل لمس باشه، به طور مثال در Banking Enterprise وام به عنوان یک موجودیت در نظر گرفته میشه. 2) Relationship-set : تعیین روابط موجود بین موجودیت ها 3) Attributes : برای هر Entity یکسری خصوصیات توصیفی در نطر می گیریم. کلید اصلی نیز باید مشخص شود. بعد از تعیین این مراحل نمودار ER را رسم می کنیم. بعد از این کار باید،تمامی رابطه ها را شناسایی کرد، تمام وابستگی های تابعی موجود را تعیین و کلید اصلی را مشخص کرد. سپس به مرحله نرمال سازی می رسیم که تا سطح 3NF برای هر table ضروری هست. ( مرحله نرمال سازی برای جلوگیری از Redondancy, Anomaly , Null-Values هست) بعد از مرحله نرمال سازی، یک سری موجودیت ها با خصوصیات حاصل میشن که همان جداول DB را تشکیل میدند که خصوصیات آنها همان فیلدهای جداول هستند. |
پاسخ: بخش آموزشی دو : ERD
|
|
با سلام در لینک زیر می توانید توضیحاتی پیرامون موضوع مورد بحث مطالعه فرمایید. http://www.hpkclasses.ir/Courses/DataBase/db1000.html |
پاسخ: بخش آموزشی دو : ERD
|
|
فایل erd به پیوست به حضورتان ارسال می شود. با تشکر |
باسلام و قبولی طاعات و عبادات در این ماه مبارک
بخش آموزشی یک: DFD
|
|
با سلام دوستانی که نیاز به امتیاز مباحث مشارکتی تخصصی درس نیازسنجی دارند می توانند در بخش آموزشی یک: DFD مشارکت فعال و هدفمند داشته باشند نیاز هست که آموزش بصورت آشنایی اولیه، مقدماتی و حرفه ای بصورت کاملا خلاصه و مصور در این بخش در راستای هدایت پروژه انجام شود لذا خواهشمندم از حضور و پاسخ های حاشیه ای و غیر مرتبط پرهیز شود |
پاسخ: بخش آموزشی یک: DFD
|
|
لازم به ذکر است که برای پروژه شما سه سطح DFD کافی است DFD Level 0 DFD Level 1 DFD Level 2 |
پاسخ: بخش آموزشی یک: DFD
|
|
با سلام جناب زند بخش بسیار خوبی ایجاد شده است لطفا برای هر یک از بخش های آموزشی امتیاز ویژه ای را در نظر بگیرید |
پاسخ: بخش آموزشی یک: DFD
|
|
با تشكر از آقاي سليماني و خانم آفرينش بابت مطالبشون. البته با مطالبي كه دوستان گذاشتن نميشه خيلي در اين مورد مطلبي گذاشت.به خصوص مطالب آقاي سليماني كه همه چي رو در مورد DFD توضيح دادن. يه PDF خلاصه مي زارم اميدوارم مفيد باشه. |
با سلام
پاسخ: بخش آموزشی یک: DFD
|
|
سلام dfd مخفف Data Flow Diagram است. این یکی از نمودارهایی است که در روش SSADM از آن استفاده می شد یعنی در آنالیز و طراحی سیستم به روش ساخت یافته. در چندین سطح رسم می شود و Level صفر آن Context Diagram نامیده می شود. می توانید یک مثال از سطوح مختلف رو در این آدرس ببینید: http://en.wikipedia.org/wiki/Data_flow_diagram |
پاسخ: بخش آموزشی یک: DFD
|
|
خلاصه ای از آموزش dfd به فایل پیوست ارسال می گردد. باتشکر |
باسلام و خسته نباشید.
پاسخ: بخش آموزشی یک: DFD
|
|
نمودار جریان داده (DFD) مدل تحلیل ساختاریافته است که ورودی ها فرایندها ذخیره سازی و خروجی های سیستم را نشان می دهد. تحلیل ساختار یافته: تکنینکی است که برای تعریف پردازشی که سیستم باید انجام دهد داده های مورد نیازبرای ذخیره سازی و استفاده ورودی ها و خروجی ها ی موردنیاز سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.مدل گرافیگی مهم نیازمندیها ی سبستم که در تحلیل ساختاریافته مورداستفاده قرارمیگیردرا نمودار جریان داده گویند. تصویرزیرdfd0رانشان میدهد. منبع : تحلیل و طراحی سیستم ها ی اطلاعاتی مترجم رامین مولاناپور http://airline123.mihanblog.com/post/17 |
25 نظر
محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب
ارسال آرشیو محتوا
محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب
محتوای ارسالی از آرشیو 1393